هیوندای آوانته (الانترا) با کیفیت ترین در میان کارکرده ها

چرا هیوندای آوانته یا الانترا دست دوم بخریم
هیوندای آوانته (الانترا) با کیفیت ترین در میان کارکرده ها

هیوندای آوانته (الانترا) با کیفیت ترین در میان کارکرده ها

 هیوندای آوانته که در ایران با نام الانترا شناخته می شود حدود هشت سال در خط تولید شرکت خودروسازی کرمان موتور باقی ماند و همچنان از بهترین ها و با کیفیت ترین خودروهای کارکرده و دست دوم شناخته می شود.
 
سدان خانوادگی و جمع و جور آوانته در سگمنت C هیوندای تولید شده است که تا به امروز هفت نسل از این خودرو به بازارهای جهانی معرفی شده است.  
گرچه از مونتاژ این سدان خانوادگی در ایران حدود یک دهه است که می گذرد اما همچنان با کیفیت مثال زدنی که دارد یکه تاز باکیفیت ترین های بازار خودروهای دست دوم می باشد.
 
نگاهی اجمالی به هیوندای آوانته (الانترا)
در بررسی سدان هیوندای آوانته (الانترا) به سه وجه طراحی ظاهری و بیرونی، طراحی داخلی و مشخصات فنی می پردازیم.
 

بررسی طراحی بیرونی هیوندای آوانته (الانترا)

هیوندای الانترا یا همان آوانته با یک طراحی جوان پسند و اسپورت و فیس لیفت جزئی در سال 2004 وارد بازار ایران شد. گرچه طراحه ظاهری این سدان چندان چشم نواز نیست اما با رعایت جزییاتی همچون خط تیز شانه و سطح تخت با قوسی ملایم در ستون C، خط تیز روی کاپوت و چراغ های عقب بشکل مستطیلی که سه دایره بزرگ درون آن طراحی شده است به همراه استفاده از رینگ های 15 اینچی استاندارد سادگی و  جذابیت زیبا به خودرو داده است.
 

بررسی طراحی داخلی هیوندای آوانته (الانترا)

کابین هیوندای الانترا هم مثل طراحی بیرونی این سدان بصورت ساده طراحی شده است اما چیدمان قطعات در کابین و داشبورد سدان آوانته به گونه ای است که به خوبی با سرنشینان خود ارتباط برقرار می کند. بخش میانی داشبورد بشکل کمانی دیده می شود و دریچه های عمودی در بالاترین بخش قرار گرفته اند.
مهمترین نکته در طراحی کابین خودرو هیوندای آوانته (الانترا) استفاده از متریال و مواد باکیفیت است که بهد از گذشته یک دهه همچنان کیفیت قطعات این سدان درسطح بالایی قرار دارد و همین موضوع میتواند مزیت هیوندای آوانته (الانترا) دست دوم نسبت به نسخه جدید و صفر این خودرو باشد.
آوانته در دونسخه بصورت اتومات و دستی روانه بازار شد که در نسخه دنده اتومات شاهد اهرم اسپورت دسته دنده و غربلیک فرمان بزرگ هستیم. 
 

بررسی مشخصات فنی هیوندای آوانته (الانترا)

هیوندای آوانته (الانترا) از یک موتور چهار سیلندر خطی دولیتری تنفس طبیعی موسوم به بتا بهره برده است این پیشرانه مجهز به 16 سوپاپ  در سرسیلندرها و سیستم زمانبندی متغیر( سیستم تعلیق) می باشد.
موتور چهار سیلندر هیوندای الانترا با سیستم پاشش سوخت انژکتوری EFI حداکثر 138 اسب بخار قدرت در شش هزار دور در دقیقه و قادر به تولید حداکثر185 نیوتن متر گشتاور در 450 دور در دقیقه می باشد.
سیستم انتقال قدرت در این سدان خانوادگی به دو صورت پنج سرعته دستی و چاهر سرعته اتومات می باشد که این سیستم قدرت و گشتاور را از موتور به چرخ های جلو منتقل می کند. 
 گیربکس چهارسرعته اتوماتیک آوانته فاقد تیپ‌ترونیک و حالت دستی است؛ اما تعویض به‌موقع‌ دنده‌ها و عدم کوبش، گیربکس اتوماتیک این خودرو را به‌یکی از باکیفیت‌ترین گیربکس‌های‌ اتوماتیک‌ موجود در بازار کشور بدل کرده است. هیوندای آوانته حداکثر تا 250 هزار کیلومتر در بخش موتور و گیربکس خودرو کم‌استهلاکی محسوب می‌شود.
 
 
امکانات و تجهیزات
از تجهیزات مهم آوانته می‌توان به‌سیستم ترمز چهارچرخ‌دیسکی به‌همراه ABS و EBD، تنظیم غربیلک‌فرمان در دو جهت افقی و عمودی، دو ایربگ و سیستم تنظیم نور چراغ‌ جلو خودرو اشاره کرد.