معرفی نخستین اتوبوس برقی ایران

قدرتمندترین اتوبوس برقی ایران معرفی شد
معرفی نخستین اتوبوس برقی ایران

معرفی نخستین اتوبوس برقی ایران 

نخستین اتوبوس برقی ایران با نام تجاری اای-آتروس (e-Atros)محصول ایران خودرو دیزل به بازار معرفی شد.
 
اتوبوس برقی ای-آتروس (e-Atros) مطابق با استانداردهای بین المللی و فناوری های روز دنیا تولید شده است که به عنوان پر قدرت ترین اتوبوس برقی با بالاترین ظرفیت باتری ساخت داخل ایران معرفی شده است.
 

گذری کوتاه بر اتوبوس برقی ای-آتروس (e-Atros)

اتوبوس برقی ای-آتروس (e-Atros) ساخت ایران خودرو دیزل به موتورهای الکتریکی با توان 475 اسب بخار و حداکثر گشتاور 3500 نیوتن متر مجهز شده است و امکان بالا رفتن از شیب 20 درصد بصورت ممتد را دارد که قرار است از سال آینده داخلی سازی خواهد شد.
باتری با ظرفیت 350 کیلووات ساعت در این اتوبوس برقی تعبیه شده است که بالاترین ظرفیت باتری را در میان اتوبوس های برقی کشور دارد و با کالبراسیون انجام شده ، امکان استفاده بهینه با پیمایش 250 کیلومتر در هر بار شارژ را خواهد داشت.
 
اتوبوس برقی ای-آتروس (e-Atros) ساخت ایران خودرو دیزل با بکار بردین فناوری های به روز رد بخش ایمنی ، آسایش و راحتی را برای سرنشینان رد شرایط مختلف حملو نقل فراهم می کند. همچنین این اتوبوس به یک طراحی یکپارچه شاسی و بدنه، ارتباط با مرکز داده، بازیابی انرژی، سامانه نمایشگر پیشرفته و سامانه خنک کاری مجهز شده ست.
 
بر اساس بررسی‌های انجام شده، استفاده از اتوبوس برقی ایران خودرو دیزل برای جایگزینی ناوگان فرسوده حمل و نقل شهری، منجر به کاهش مصرف سوخت سالانه ۴۰ هزار لیتر به ازای هر دستگاه اتوبوس با میانگین پیمایش ۸۰ هزار کیلومتر در سال و همچنین کاهش انتشار سالانه ۲.۳ تن گاز آلاینده به ازای هر اتوبوس خواهد شد.